Toplum Gönüllüleri Vakfı kimlere burs verir? TOG bursu nedir? 2019-2020 Toplum Gönüllüleri burslarına ne zaman başvurulur? TOG bursuna başvuru için gerekli belgeler nelerdir? Toplum Gönüllüleri burs başvurularına dair tüm bu soruların ve nicesinin cevaplarını Toplum Gönüllüleri Bursları Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey yazımızda bulabilirsiniz!

Toplum Gönüllüleri, üniversite öğrencilerinin örgütlenip sosyal projeler uygulamaya koymasıyla toplumsal bir fayda amaçlayan köklü bir kurumdur. Toplum Gönüllüleri, sosyal projelerinin yanı sıra burs da vermektedir. 2019-2020 döneminde de burs verecek olan TOG’un burslarına nasıl başvuru yapılacağını sizin için yazdık. Bu yazımızın, 2019-2020 döneminde TOG burs başvuruları için bir rehber niteliğinde olacağını ve işlerinizi kolaylaştıracağını umuyoruz!

TOG; başarılı Toplum Gönüllüsü gençler için Gençlik Bursları, öğretmen çocukları için Öğretmen Çocukları Bursu sağlamaktadır. TOG burslarının tümü üniversite öğrencilerine yöneliktir.

E-Bursum ile burs veren kurumlara tek bir çatı altında erişip, burs detaylarını öğrenmek mümkün. Burs veren tüm kurumları Burs Verenler’den bulabilirsiniz, bunun yanında şu an başvurusu açık olan bursları Burs Ara kısmından görebilir ve başvurabilirsiniz.

Toplum Gönüllüleri yazımıza başlamadan önce, ana hatlarıyla burs başvuru sürecini daha iyi anlamanız için Burs Başvuruları Rehberi yazımızı da okumanızı öneririz.


Toplum Gönüllüleri bursuna başvuru ön koşulları nelerdir?

  1. TOG Gençlik Bursuna ara sınıflarda (yani üniversiteye başladığı ilk sene değil de sonrasında) başvuru yapan öğrencilerin daha önceden Toplum Gönüllüsü genç olmaları gerekmektedir. Toplum Gönüllüsü genç, TOG için gönüllülük yapan ve TOG sosyal projelerinde görev alan gençlere verilen addır.
  2. TOG Gençlik Bursuna hazırlık ya da hazırlıktan 1. Sınıfa geçen öğrenciler başvurabilir. Bu öğrencilerde Toplum Gönüllüsü genç olma özelliği aranmaz.
  3. Kardelen Bursuna, ara sınıf veya 1. Sınıf olması fark etmeksizin yalnızca sayısal bölümlerde okuyan kadın öğrenciler başvurabilir. 
  4. Öğretmen Çocuğu Burslarına başvurabilmek için ise ebeveynlerden en az birinin öğretmen olması ve öğrencinin de üniversitelerin Mimarlık, Tıp veya Mühendislik bölümlerinde okuyor olmaları gerekmektedir.

Soma Madenci Çocukları Bursu için başvurular 2019-2020 itibariyle aktif değildir.

TOG, bursiyerlerini şu 4 noktada değerlendirir:

  1.       İhtiyaç durumu,
  2.       Gönüllülük durumu,
  3.       Akademik başarı,
  4.       Sosyal başarı.

Yani bu konularda TOG’un beklentilerine uymanız, burs başvurularından önce sizden beklenir.


TOG bursları ne kadar veriyor? TOG bursları ne kadardır?  

2019-2020 burs döneminde TOG, bursiyerlerine Gençlik Bursları ve Öğretmen Çocuğu Bursları kapsamında 220 TL, Kardelen Bursları kapsamında da 255 TL destek sağlamaktadır.


TOG burslarına nasıl ve ne zaman başvurulur?

TOG, burs başvurularını yalnızca internet üzerinden almaktadır. Burs başvuruları 2019-2020 burs döneminde 15 Ağustos-15 Eylül arasında açılmıştır. Burs başvuruları dönemini kaçırmamak için, bu tarihler çevresinde E-Bursum ve TOG’u takip edebilirsiniz. Burs başvuruları başladığında da Burs Başvuru Formu TOG üzerinden doldurulacak ve gönderilecektir.


TOG burslarına başvuru için gerekli belgeler nelerdir?

2019-2020’de TOG burslarına başvuru için internet üzerinden TOG Burs Başvuru Formu doldurulacak ve yine internet üzerinden gönderilecektir. Başvurunuzu, gerekli tarihler arasında buradan yapabilirsiniz. Herhangi bir değişiklik durumunda E-Bursum olarak biz de size gerekli bilgileri vereceğiz.

Burs Başvuru Formunun yanına eklenmesi gereken belgeler ise başvuru tarihleri arasında internet üzerinden başvuru formunun içinde bildirilir.


Toplum Gönüllüleri burs başvuru formu nasıl doldurulmalı?

İnternet üzerinden doldurulan başvuru formunu, tamamı güncel ve doğru bilgilerle doldurmak gerek. Zaten TOG, başvuran öğrencilerden kimi belgeler ister ve bu belgelerle beyanları karşılaştırır.


Toplum Gönüllüleri burs başvurusu sonuçlandı mı? TOG burs sorgulama nasıl yapılır?

Eylül ayının ortasında sona eren başvurular değerlendirildikten sonra burs sonuçları TOG sitesinden açıklanır. Sonuçlar açıklandıktan sonra bu adresten T.C. kimlik numaranızı girerek sonuçları sorgulayabilirsiniz.

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip